17 april 2006

walking wounded

nu spelas: Voice~Paris Match

Man! Skavsår är inte kul...

Har tagit promenader i påsk eftersom simhallen är stängd. Visst är det trevligt men jag blev akut medveten om simningens största fördelar;
1. Man slipper svettas ihjäl.
2. Man slipper äckliga svettiga träningskläder som måste tvättas stup i kvarten.

Hursomhelst var jag ute en timme på långfredagen och ådrog mig ett skavsår, trots att skorna var gamla och väl ingångna. För säkerhets skulle tog jag då och tejpade fötterna nästa dag samt bytte skor, för att vara på den säkra sidan. Det funkade inte.
Efter halva sträckan hade tejpen trillat av och fötterna var mer eller mindre obrukbara. Nu har jag två gigantiska skavsår som jag fick ta bort all lös hud på och det SVIDER!
Värdo. Igår gick jag ut i Merrells och strumpor.

Inga kommentarer: