09 mars 2009

irro!

nu spelas: Kaze no machi e~Fiction junction KEIKO(Tsubasa chronicle OST Future soundscape 2)

Få saker får mig att lacka ur som när folk gör saker som påverkar mig utan att fråga.

För nån vecka sedan fick jag på jobbet samtal från någon person från facket som verkade bli jätteglad över att få tag i mig för han hade hört att jag var intresserad av att bli fackligt aktiv på arbetsplatsen.

-??? tänkte jag. Inte sagt något sådant till någon på jobbet. En f d kollega hade "tipsat" honom, framkom sedan.

Jag fick göra honom besviken. Jag har inga planer på något sådant. Är medlem i mitt fack och tänker så förbli men nänä, jag väljer att göra annat på min fritid.

Idag när jag var på en liten kurs på den avdelning där den f d kollegan nu arbetar såg han mig och kom fram och började prata om det här. Jag vidhöll att jag var ointresserad av fackarbete varpå karln frågar "men varför då? Är du inte intresserad av att påverka/tycker det är viktigt arbete de håller på med?" som om han trodde nån slags känslomässig utpressning skulle ta skruv.

Va fan?


Jag var så jävla arg att det förstörde flera timmar för mig efteråt.

Man frågar väl INNAN man ö h t ger sig på att föreslå sånt här för en tredje person??

Inga kommentarer: