10 september 2006

Icchan är här!

nu spelas: Wish~Yuria(Gravion ED)

Har tagit mig för(well, det har pågått ett tag) att kika på Angelic Layer på Youtube. Det krävs inte mycket för att få mig att titta på en CLAMP-serie som en del läsare kanske vet. :)

På ytan är den iofs en klassisk "unge upptäcker fallenhet för nåt och tar sig upp genom motståndet för att till slut stå som vinnare av vad-det-nu-kan-vara* men den har nåt. Tvärtemot ANNs recension av DVD-utgåvorna tycker jag inte alls striderna känns som reklam för nån franchise som inte finns utan jag följer dem spänt. Huvudpersonen Suzuhara Misakis vän Hatoko är en favoritkaraktär vid sidan av min nya idol-

Icchan!

Det här är killen som nästan maniskt leder Misaki in i Angelic Layers värld och han är rätt...egen skulle man kunna säga. Förutom att han har en egen agenda som man till en början inte får veta mycket om så har han ett fantastiskt förhållande till sin underordnande Ogata som blir föremål för mer eller mindre fantasifullt sadistiska straff när han(ofelbart) misslyckas med att fixa fram vad chefen vill ha. Rätt underhållande ^^


Han är förstås en jävel på att klättra på väggarna också...



Sammantaget en underhållande och varm serie, dessutom med Katsuragi Misatos seijyuu som Misakis moster, bara en sån sak. :)

Inga kommentarer: