09 februari 2006

KimiNozo + Shakugan no Shana

nu spelas: Gensou Carnival~Choro Club(Aria OST)

Shakugan no Shana utveckas mot det bättre, måste jag säga. Inte för att jag tyckte särdeles illa om den från början, men den var inget jag inte sett förut. Nu efter lite av Shanas backstory så känns hela upplägget intressantare måste jag säga.
OP- och ED-temana för de första 15 eller så avsnitten är dock, i mitt tycke, spot on. Mami Kawada!

Flame Haze:n Shana och hennes svärd, Nietono no Shana

Såg klart på Kimi ga Nozomu Eien/The eternity you desire häromförut...och det var blandad kompott.
Å ena sidan ett vaaansinnigt utdraget Norén-ande mellan den känslomässigt förvirrade Takayuki och den beroende Mitsuki(oh vad jag tyckte synd om henne :/ ). Å andra sidan ett slut som överraskade.
Hade hela tiden trott att jovisst, det kommer bli Takayuki och Haruka, eller?
Icke!

Inga kommentarer: