28 december 2006

5 + 5 för 2007

nu spelas: 星めぐりの歌~MELL. Också den från Planetarian.

Lipgloss bitch utmanade mig på ämnet "5 saker jag vill/vet kommer hända under 2007".

Jag tar och delar upp det i två helt enkelt; 5 saker jag vet samt 5 jag vill ska hända. More content! Everybody happy! Eller nåt.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

FEM SAKER JAG VET HÄNDER NÄSTA ÅR

1. Jag slutar skolan.
Ergo, går ut i det stora och läskiga arbetslivet. =O

2. Jag kommer ha praktik än en gång.
Förhoppningsvis på det där fantastiska stället där de sen anställer mig...

3. Jag fyller 36. Varken jämnt eller på annat vis märkvärdigt. Ganska skönt, faktiskt.
4. Jag SKA gå och ge blod.
Annars ger de nog snart upp hoppet om mig på Södertappen.

5. Jag kommer leta upp det här inlägget om ett år för att se vad som verkligen skedde.
Fick visst lite idétorka mot slutet. ^^

(ok, jag kommer säkert handla sönder mig på webbis ännu ett år, trots mina nyliga erfarenheter)


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


FEM SAKER JAG VILL SKA HÄNDA NÄSTA ÅR

1. Jag får ett bra jobb.
Som är roligt och välbetalt och där jag jobbar med kul saker och har bra arbetskamrater. Annars kan jag lika gärna lägga mig ner och- ja, ni vet.

2. Jag flyttar till min drömlägenhet.
Den som låg längre neråt gatan, en tvåa med en extra gigantisk balkong där jag ska sova på somrarna när det är värmebölja. Där jag får plats med den fina IKEA-soffan jag drömmer om, och en julgran när det är dags för sånt. Och katterna slipper trängas. Plus Ett Riktigt Kök.

3. Jag har råd att resa nånstans.
Och jag menar inte Södertälje.

4. Att familjen kan fira jul hos mig nästa gång.
I den där lägenheten, då.

5. Att jag slutar ha så ont i axlarna/ryggen/nacken/huvudet jämt.
Det börjar bli störigt nu.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Avslutningsvis vore det trevligt om Danne tog och vräkte ur sig sin lista. :)

Inga kommentarer: