30 september 2005

Haibane Renmei


Har ägt hela serien i en fin DVD-box sedan i januari nån gång, men inte kommit mig för att börja se den förrän nu. Shame on me.

Serien passade perfekt i tisdags när jag pluggat tusen timmar och hjärnan kändes som ett intorkat radergummi. Jag orkade varken läsa eller oroa mig för hur det skulle gå mer, och tv:n var otittbar, bara myrkrig. Så vad gör man?

Kollar i filmhyllan efter nåt lämpligt. Tanken var ju den att eftersom jag läst/hört någonstans att hjärnan är rätt passiv vid tv-tittande så borde det ju ge lite vila/ny energi att plugga vidare.

T o m min envisa huvudvärk jag haft i veckor gav med sig.

Haibane Renmei(såg de 4 första avsnitten på vol 1 då, och del 5-7 i onsdags) känns som en low-key, stillsam och mysig serie men absolut inte utan poänger eller uddar i handlingen. Är mycket sugen på att se de sista 6 delarna nu.

Inga kommentarer: