03 september 2005

sparris svarar på hej konsument

nu spelas: inget-lyckligtvis är Syster också tyst

senaste impulsköp: ögonskugga på H&M
bästa promenad: varsomhelst runt i centrala Märsta där jag bor
favoritdryck: te i stora baljor
äter lyxmiddag på: Den Gamle och Havet eller någon libanes
favoritgata: gillar Rörstrandsgatan mycket
bästa förfestmusiken: bossa nova, Burt Bacharach och sådant
reser helst till: Japan. Alla ställen med sevärdheter som pyramider, tempel och liknande.
bra gå bort-present: jag är sämst i världen på att hitta på gåvor
favoritlyxartikel: parfym, dyr choklad
älsklingsljud: ljudet av humlor i rosor, syrsor, måsskrik, vind i aspar, katternas "spinn-knirp"
senaste upptäckt i stockholm: Sveriges första radhus ute på Kvarnholmen. Jättecoola funkishus.
favoritgalleri: Hera?
tidning jag gillar: MacWorld, Manga Mania, Hennes, Elle
favvosajt: Level 7, Kong. Två spelsajter/forum.
här bjuder jag mamma på middag: Wedholms Fisk(finns den kvar?)
favoritförort: Aspudden
fikar gärna på: Ristretto, Blåbär, String, Blå Lotus
favoritbutik: IKEA kanske
bästa lunchställe: Märsta Sushi
favoritgrönsak: körsbärs-plommontomater
favoritfärg:grönt i nästan alla former, svart, rött
favoritmärke: Apple.
favoritdjur: Katterna.
bästa nu levande regissör: Pass. Bryr mig ganska lite om regissörer.
stjärna jag vill träffa: Kate Bush.
favvoskor: mina flipflops
klädkonto per månad: ça depends, 3-500 kr kanske. Det är fattigt att var student.
modeförebild: mina vänner, folk jag ser på gatan
motionerar: bara om jag måste
mest överskattade affär: NK
dyraste jag köpt: Min mac.
mode jag aldrig vill se igen: Buffaloskorna.
favoritprodukt på systembolaget: Ingen, dricker knappast något alls.
bästa fyllekäket: Om jag vart ute vill jag ha te och ostmackor.
dansar helst till: Drum'n'bass, samba, 70-80talsdisco och Jaques Brels Jacky i Scott Walkers version.
senast gnolade: Det börjar verka kärlek banne mej
senaste fyndet: Ännu ett par Hello Kitty-örhängen på Tradera.
bästa romanen: Stephen Donaldsons GAP-serie.
bästa diktsamlingen: Marianne Nicklasons Mellan Tystnader.
favoritprodukt på apoteket: Eucerin-serien
fulaste färgen på kläder: påskgult, ockra, en viss sorts grön som man kanske kan kalla gräsgrön, en gräll mellanton
i min cd-spelare: Senast SILLYs Intentional Scheme, japansk soul-pop
beställer i baren: GT

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, en till som gillar att hang out på Rörstrandsgatan :) Synd bara att de flyttat Spiti (som var min favvobutik) till V-malmsgallerian.. den är så mkt sämre nu!

sparris sa...

Ja, känns som om det inte är lika roligt sortiment längre. :|

Unknown sa...

String gillade jag också ända tills jag blev sjuk efter att ha ätit en macka därifrån. Måste varit den... för när jag kräktes upp den gick illamåendet över.

äckligt men sant.