01 augusti 2007

ond bråd död i natten

Väcktes av ett muller i fjärran vid tre i natt.

Tills jag insåg att det mullret kom från rummet, jaha tänkte jag, vem ska du döda nudå, Syster(äldsta honkatten 11 år, på sista tiden med epitetet Surdjur)?
Syster låg snällt på mattan nedanför sängen.

Men vem..?


Tände. Tittade. Lyssnade. Avgrundsmorr från under bordet borta vid fönstret. Stort intresse från småkatterna i Team Valsta.
Gick upp och tittade. Då sitter minsta kissen med nåt stort som flapprar lite löst på golvet. Nattfjäril! Inte trodde jag att de kommit än, och verkligen inte flugit in genom fönster när det var släckt i rummet.

Nåja. Tur att den redan var "down" så att säga, annars hade det flugit katter likväl som fjärilar längs väggarna.


Berömde Mumin för fjärilen och gick och la mig igen.

1 kommentar:

Annika sa...

Åh. Vi hade en sådan som husdjur för några dagar sedan. Släppte ut den mitt i natten men den kom lik förbaskat in igen. Och sen dog den stackarn, under stolen i vardagsrummet. Emil skyllde på mig eftersom jag lät den sitta kvar där av snällhet, tyckte den kunde få sova klart innan vi släppte ut den. Således har jag dödat vårt första gemensamma husdjur!