20 augusti 2007

yuri-med-flygplan!

nu spelas: Youen Naru Kizuna no Hibiki~Sahashi Toshihiko(SIMOUN Original Soundtrack I)

Ujuj, nu är sparrisen till sig i trasorna skall ni veta!

Efter lite klurigt googlande har jag listat ut att Simoun är

a) Licensierad av MediaBlasters och

b) man släpper dvd 1 den 13 november!

Rejoice!


Här kan du beundra de båda huvudkaraktärerna Aaeru(blond) och Neviril(skärt hår) i en pose som borde belysa genren ganska bra ;)

Nej men seriöst, det var inte vettigt vad den serien var bra...
Schysst stil på framförallt luftskeppen också, samt ett fantastiskt soundtrack med massor av stråkar och high drama. OP- och ED_låtarna var dock i mitt tycke rätt beiga. Fastnade inte alls, ville mest hoppa över dem. Karaktärsdesignen fick en del kritik(med all rätt måste jag onekligen instämma i) för att likna sexdockor. Vad gäller Neviril kan jag se vad de menar. Dock störde jag mig personligen nog mest på den tomma blicken utan egentlig pupill...helskumma ögon på en del av personerna.

Jag vet inte vad det är med samkönad romantik...jag går loss på det här totalt. :)

En rolig detalj är dels det faktum att alla röster i serien görs av kvinnor, även manliga karaktärer, plus de fina luftskeppen som ser ut att vara inspirerade av havsdjur i designen; de stora skeppen liknar pärlbåtar och de små simounerna påminner om vattenloppor.
Nå, här kan du se själv:

Inga kommentarer: