04 december 2005

feeling strange

nu spelas: Sweet movie(Sunaga t Experience remix)~Orange pekoe

Har funderat en hel del på lycka de senaste dagarna. Och sinnesfrid.

Så länge som kanske femton år har jag alltid haft ett eller annat som legat i bakgrunden-när det inte varit all-out ångest/allmän oro-och gnagt att jag nog vant mig väldigt väl vid det. Jag kan alltid stilla mig lite och känna efter hur det känns och oavsett hur omständigheterna vari just då i stort sett alltid kunnat känna en sorts rädsla som känns som scenskräck i magen. I princip jämt.*
Har haft flera stora perioder som varit riktigt tunga av riktiga eller inbillade anledningar, särskilt det sista året.
Några dagar i veckan nu har jag haft mycket egen tid över och börjat tänka lite på min situation som den är nu. Och det känns konstigt, för jag har ingen stor yttre anledning till oro mer. Inga problematiska relationer till någon. Inget som skaver och skär.

Allt är ok. Det enda är att jag vill få bra resultat på sluttentorna den här terminen. Det kan man knappast kalla problem. Tentor går att göra om. Men allt annat är bra...med familjen, med vänner, med S.

Ovant.





*=obs...inget av detta skrevs i syfte att sympatifiska eller liknande :)

Inga kommentarer: