07 december 2005

Train man!


nu spelas: 1000 no kotoba(alternate orchestra mix)~Koda Kumi Ur FFX-2

Utan speciell anledning fick jag för mig att börja kolla på japanska dramaserier, eller J-dorama. Höstens serie lär ha varit Densha Otoko a k a Train Man, en romantisk tönt-möter-bejb-och faller-handlöst-historia featuring en hardcore otaku och en mycket tjusig, söt och high-class OL(office lady). Komplikationer följer givetvis. Kommer hon vilja gå på middag med honom? Ska han ö h t våga ringa? Etc...

Grejen är att killen tar hjälp av folket på en BBS-kanal som gradvis hejar på honom mer och mer vilket bäddar för riktigt rara scener. Japaner är världsbra på att skapa sympati och rörande stämning. Mysigt!

(eller så är jag ett hopplöst sentimentalt fall med likartade bättre-på-att-prata-online-tendenser) :D

Hursomhelst, har sett två avsnitt av totalt elva. Nu ska jag bänka mig framför nästa. Oyasuminasai, minna-san. :)

Inga kommentarer: