16 november 2008

dagens låt

...som är just det som spelas just nu, se nedan

ibland hittar man saker på roliga och slumpartade sätt.

På helgerna brukar jag läsa inredningstidningar till frullen medan jag slöspelar nån skiva på datorn i sovrummet intill. Idag lästes Elle Interiör, i vilken fanns en sida om Pontus Djanaieff och i nån liten ruta på sidan tipsade han om några låtar han brukade spela på uteställen, en av dem blev jag intresserad av och ville leta upp. Youtube gav inget så visst googlande utbröt i hemmet.

Hittade lik förbannat inte låten men ramlade på bloggen Disco Delicious som till min förtjusning visade sig lägga ut allt de tipsade om för provlyssning! Hur bra är inte det?

Fann efter en stunds slumpklickande på länkarna detta

Blind

som jag spelat säkert tio gånger sedan förmiddagen. Kanske glädjer det nån annan på detta vis. :)


För övrigt har det snöat idag.

Inga kommentarer: