27 november 2008

på söndag smäller det <3

nu spelas: Have yourself a merry little Christmas~As One*

Jag må vara väldigt fascistisk på en massa punkter när det gäller julen-ingen julmust annat än på advent, lucia och själva julen, granen kläs på kvällen den 23 och inte två månader innan; julterrorn handeln utsätter oss för är en total disgrace och jag undviker julshoppande så långt det går innan den 1 dec etc etc.

Enbart för att inte förstöra det för mig genom att späda ut upplevelsen.

Däremot julmusik, det får man spela mycket och ofta från 1 december/advent, vilket som nu kommer först. Och lite, lite i smyg lite innan. Som nu(se ovan).

Så jag tycker vi gör en liten repris och prånglar ut Namie Amuros fantastiska(nej jag skäms inte ett spår, people) White Light på den intet ont anande menigheten:


Annars går det ju alltid att spela den juligaste av låtar som INTE är jullåtar; Ryuichi Sakamoto och David Sylvians Forbidden Colours.

*=och As One är alltså en koreansk tjejduo, inget annat.

Inga kommentarer: