16 maj 2006

en lista

nu spelas: Shiroi tsubasa de(instrumental)~takahashi Youko

Knycker en lista från RosaMoln. Bara för att.

1. Vad heter du?
Sparris, det får räcka så.
2. Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
Mörkt blå, mina slafsarbrallor.
3. Vad lyssnar du på just nu?
Se ovan. B-sidan till Ah! My Goddess ED-singeln
4. Vad gjorde du igår kväll?
Slet med min netcat-rapport och hade värk i kroppen.
5. Vad var det sista du åt?
En Fazer-fiberfralla med ost, gurka och tomater plus te.
6. Hur är vädret hos dig just nu?
13°, lite sol, lite moln.
7. Vem talade du med i telefon senast?
Moderskapet.
8. Det första du lägger märke till hos det motsatta könet?
ögonen och rösten
9. Hur mår du idag?
På en skala från 1-10 skulle jag säga...6. Eller 7.
10. Vilken är din favoritdryck?
Te.
11. Vilken är din favorit av alkoholbaserade drycker?
Jag dricker så lite och så sällan att jag inte har någon. Men dessertvinet på Arirang Vega var inte dumt.
12. Favoritsport?
Den jag slipper utöva själv.
13. Hårfärg?
Blond med dragning åt rött.
14. Ögonfärg?
Tråkblå.
15. Soluppgång eller solnedgång?
Solnedgång. Tråkigt nog ser jag för få uppgångar.
16. Syskon och deras ålder?
Helbror, 30 och halvbror, 44.
17. Favoritmånad?
September-oktober när hösten är som finast. December.
18. Senaste filmen du såg?
My Neighbor Totoro. Rekommenderas om man minns hur det var att vara liten, och gillade det.
19. Favoritdag på veckan?
Fredag, kanske.
20. Favorithobby?
Anime, manga.
21. Är du för blyg för att bjuda ut någon?
För rädd för att bli avvisad, skulle jag tro. Har aldrig provat.
22. Favoritlåtar?
För många och för svåra att ranka.
23. Sommar eller vinter?
Höst.
24. Kramar eller kyssar?
Kramar.
25. Förhållande eller one-night stands?
Ett förhållande.
26. Choklad eller vanilj?
Choklad, Vanilj kan bli lite jolmigt.
27. Hur bor du?
Ensam i en liten etta. My home is my castle.
28. Vad läser du för böcker?
Fantasy, kriminalromaner, faktaböcker om lite allt möjligt som faller mig på läppen. Datalitteratur.
29. Hur ser din musmatta ut?
Har ingen.
30. Favoritspel?
Jak and Daxter, Ratchet & Clank-serien.
31. Kan du nudda din näsa med tungspetsen?
Nopes, men pappa kan!
32. Kan du korsa ett öga åt gången?
Nej.
33. Är du romantisk?
Till viss del. Den andra delen är rätt cynisk.
34. Skulle du själv säga att du är lycklig?
I grunden ja. Om lycka är lika med sinnesfrid.
35. Vad ska du göra imorgon?
Förhoppningsvis skärper jag mig och påtar ihop några shellskript som skulle ha lämnats in för...en tid sedan. Sen lär det väl bli alldeles för mycket surfande och animetittande. Hemmamys.
36. Vad är klockan när du svarar på detta?
12:17

Inga kommentarer: