06 maj 2006

om rätten att klä sig som man vill

nu spelas: Kazami Mizuho~Satoshi Hosoi(Onegai Twins OST)

Var hos en kompis och fikade i tisdags. Pratade en del om kläder, mest våra egna och att åtminstone hon vill börja klä sig med lite mer klass och vuxenhet. Hennes syster arbetar i bokbranschen och har börjat känna sig tvungen att anpassa sin stil på jobbet. Hon blir inte tagen på allvar enligt systern. Det gjorde mig lite beklämd.

Jag skulle tycka det var väldigt jobbigt att inte få klä mig som jag vill. Skulle avsky ett "kostymjobb" eller behöva klä mig damigt. Det är inte jag.

Har haft två sorters jobb i mina dar, de där jag haft mina civila plagg och såna där man fått arbetskläder. Båda är ok. Hoppas vid Gud att jag i mitt framtida yrke kan fortsätta att klä mig i mina egna kläder som visar vem JAG är, inte vem jag måste vara för att passa in. Förhoppningsvis har jag valt rätt utbildning i det avseendet.

(sysadmin för den som inte kände till det)

1 kommentar:

Positivt tänkande sa...

Det går alldeles utmärkt att få snäckskalsblomma med grön sten. Mörk eller ljusgrön?
Dom kostar 55:- paren eller 100:- för två. Skicka ett mail till maria.z@comhem.se med dina uppgifter så skickar jag mitt banknummer.
Schyssta passioner du har förresten:)