03 juni 2006

barfotabarn

Aj oj...det bränner under fötterna.

Var i Sigtuna en sväng med S för den senaste traditionen lördagsfikan. Vi började med en glass nere i hamnen och lallade sedan sakta upp mot huvudgatan och kafeerna. Himla skönt väder, var först osäker på om jag skulle frysa men det gick ju över ^^

Vi bestämde oss för stället med soffgruppen, tyvärr var sofforna upptagna av ett gäng tjejer så vi satt vid vanliga bord. Sjukt trevlig och hjälpsam personal de här där, för övrigt. Stället heter Muren om jag inte blandat ihop det nu. Köpte en skaldjurspaj och sedan en cheesecake med jordgubbar och drack te. S klagade som vanligt över att det jag valt var mycket godare än hans och satt och norpade emellanåt.

Efteråt promenerade vi lite mer, tyvärr råkade S vid ett tillfälle trampa bak på min skosula samtidigt som jag tog ett kliv framåt så remmen över tån sa helt enkelt *raaatsch* and the shoe was no more. :| Trist, jag gillade de skorna mycket. Få se om H&M har några par kvar på sin sida.

Hursomhelst, fick gå barfota resten av vägen och herregud vad mesiga fotsulor man har! =O Grusväg= tortyr.

Skrubbade fossingarna rejält när jag kom hem för de var svarta...få se om de blir gladare med lite lack på tårna.

Inga kommentarer: