20 juni 2006

things I used to hate

Antar Sura Tantens utmaning och listar lite saker jag lärt mig tycka om i vuxen ålder.

* Får i kål

* Kaffe(fast jag hade nån slags time warp som elvaåring på Ostiasemester med familjen, drack caffe latte varje morgon med croissanten O_o)

* en del typer av alkohol, lite vin + mineralvatten till maten, portvin(tantvarning!)

* en del soulmusik

* musik äldre än 80-talet

Det där md mat är lite svårt att komma på, jag har alltid gillat att smaka nya saker och det är egentligen mycket lite jag ogillar.


Vad beträffar saker jag fortfarande inte gillar, hm...

* saker med dallrig/koagulerad konsistens som fromage, chokladpudding, en del gelé- och skumgodisar. Äggvita.

* majonäs


Två saker jag gillade som liten men blev grymt besviken på när jag ville återuppleva dem:

* pastaringar i tomatsås på burk

* Campbell's oxsvanssoppa

Inga kommentarer: