22 juni 2006

dribbla duva

Javisst ja, och så stod jag på roten på en duva. I princip.

1. Man närmar sig duva.
2. Duva bestämmer sig för att man kommit för nära och ska till att dra, men är en duva och därför inte så smart så den bestämmer sig för att korsa min väg.
3. Man försöker väja för lågt(=fothöjd) flygande duva.
4. Duva flyger i i ben.
5. Duva försöker då komma bort genom att vända och FLYGA IN I DET ANDRA BENET. Bakifrån.
6. Man hoppar till och duvan snor sig ytterligare varv runt de nedre extremiteterna. Man får panik för det flaxar och flappar och är...jobbigt.
7. Man hoppar ur den stökiga zonen och duva kommer loss.


Man upptäcker senare avskavd hud på en tå och hoppas duva inte var bärare av någon sorts flunsa eller annan ofräsch sjukdom. O_o

3 kommentarer:

Mikusagi sa...

LOL, duvor alltså.
xD

Daniel sa...

Härligt med lite levande människa-fjäderfä-interaktion ju. Själv har jag stött på döda fåglar en masse på sistone. En klyvd på cykelvägen in till stan, en uräten på gården utanför huset, och en mosad under foten (det var alltså inte jag som mosade den) när jag klev av cykeln vid universitetet. Allt inom loppet av ungefär en vecka.

sparris sa...

Däremot tycker jag att halten döda björktrastar(gärna utan huve) har ökat på sistone O_o