11 juli 2006

NANA OP

Det är ju såhär att man blir lite störd/hjärntvättad om man gillar anime. Helt plötsligt lallar man med i de mest bisarra sånger bara för att man hört dem i början eller slutet av varje avsnitt man ser av en serie och ofta är det så sjukt bra bilder till att man bara älskar hela skiten iallafall. T o m ganska medelmåttiga serier får ett skimmer över sig under introt(hej Kannazuki no Miko!).

Och de snälla människorna som sitter och fansubbar lägger självklart in texten också så då kan man sitta och lalla med oavsett grad av färdigheter i japanska(mina är kraftigt begränsade men jag märker att här och där begriper jag faktiskt en hel mening utan att läsa texten).

Hursomhelst.

Mitt senaste objekt för hysterisk fangirl-ism är Nana som jag nämnde för någon vecka sen. Mer om själva serien senare, den kräver en ordentlig, egen post. Nu handlar det om intro- och outrolåtar. De som brukar kallas OP(ening) och ED(ending).


Rose~ANNA inspi'Nana(Anna Tsuchiya)
Och jag som knappt brukar orka titta åt en elgitarr nuförtiden.

Vill man se hur låten ter sig i "tv-size" d v s med Nana-bilderna till kan man göra det här. Voice-overn i början är ena Nana som talar till den andra så att säga, sådär som folk gör ibland i såna här sammanhang.

Inga kommentarer: