18 juli 2006

what if...

nu spelas: Time Rolls On~Kotoko

Jag står i den kommunala bostadskön för jag vill flytta till ett speciellt hus längre ner på gatan. Har dock legat lite lågt med att anmäla intresse på lägenheter där sen jag började plugga för det skulle inte gå ihop ekonomiskt.

Däremot skulle det funka mer än väl om jag skulle få jobba en dag i veckan hos de jag gjort praktik hos och nu sommarjobbar för.

Tycker det kunde vara dags att flytta till nåt större efter tolv år här. Kanske jag skulle fråga lite försiktigt om de skulle kunna tänka sig...

Saken är den att om jag anmäler intresse så måste jag tacka ja om jag blir erbjuden visning(bostadsbolaget låter de som står tillräckligt långt fram i kön komma på visning av de ställen de sagt sig intresserade av, och sen losar man en av de gånger man får tacka nej oavsett om man får stället eller inte. Om jag fattat rätt.) jag står så långt fram i kön att chansen att jag får flytta in är hög och avböjer jag tre gånger åker jag ur kön och får inte intresseanmäla mig på nästan ett år. Och jag har sagt nej en gång redan.

In any case, idag smög jag mig förbi huset för att få se exakt vilken lägenhet det handlade om. Brukar göra det för att få en första uppfattning om det är värt att intresseanmäla eller ej. Me lägenhetsstalker ^^

Inga kommentarer: