21 oktober 2008

the calamities of kurs-på-jobbet

nu spelas: My Gentle Days (Rhythmic ver)~KOTOKO(Fiasse Crystela COMPILATION ALBUM ~Starry Crystal~)

Den här veckan har jag hittills varit på nån sorts kurs i nån applikation som ska släppas lös över oss framöver.

Det började fint med att jag stekte tungan på kaffet jag tog på gårdagens morgon så illa att all söt smak försvann för resten av dan. Skulle hälla lite flytande honung på valnötter igårkväll as a snack of sorts...å det var väl ok men av honungen märktes inte ett spår. Mer än att det var kletigt, då.

Finns det f ö sjukdomar som ger symtomet metallsmak i munnen?

Idag har jag mest kämpat med att se artigt vaken och uppriktigt intresserad ut. Jag tycker inte att man gäspar, kollar jobbmailen eller spelar Ice Climber medan nån företaget betalat för att visa en saker håller föredrag. Av nån okänd anledning var jag dock så in i döden trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Dessutom får jag nästan spel av att sitta stilla på häcken i 3-4 timmar åt gången, det går bara inte. Måste byta ställning jämt för stolen är obekväm eller blodet stannar i nån kroppsdel eller det värker i nån annan kroppsdel. Plåga!

Jag minns hur det var de första skolveckorna efter sommarlovet, varenda år, även gymnasiet. Snodde på stolen som en katt korsad med en ål för jag inte pallade att sitta still. :S Tack gode gud för att det finns höj- & sänkbara skrivbord på jobbet.

Nog gnölat, här är lite musik med schysst morbid text:



Det är nåt med hennes-Teri Richardsons-röst jag gillar så mycket, fraseringen, små nyanser och extraljud här och där.

Inga kommentarer: