05 oktober 2008

to do-list hemma

nu spelas: Kimi=heart~Satou Hiromi(Aneimo 2H's mini album)

Om jag listar allt jag vill fixa hemma här så kanske jag kommer till skott på den här sidan pensionen?


SOVRUMMET

* sängbord
en gammal piedestal funkar liksom inte längre. Bord/skåp eller vägghängd grunka?

Designtorget och R.O.O.M. har ett litet sidobord med kromade ben som kanske skulle vara nåt;
brun eller vit skiva, decisions, decisions...

Poängen med en hylla på väggen är att då slipper man ännu en möbel man måste lyfta eller flytta
runt när man ska städa. Mindre jobb ftw!

* fotografi
Har ett gammalt svartvitt foto jag tog på näckrosblad i Victoriaväxthuset i Bergianska för oh,
säkert tio år sen. Vill dra upp det till 40x50 och rama in och ha mitt emot fotänden på sängen.

* fjärilar
hittade en tavla med inramade svenska fjärilar på Tradera för ett tag sen men skulle kunna tänka
mig en liten grupp såna, gärna en Morpho(se nedan) t ex.
Och innan nån skriker 'djurplågeri!' eller nåt så finns det ställen där folk föder upp fjärilar
som får leva hela sina liv och självdö innan de "skördas".



HALL

* några extra krokar

Röda Mama-krokar(eller vita? svarta?) för folks jackor eller mina väskor.

* förvaring

för mina mössor/vantar/halsdukar. Nu ligger dom i en påse som hänger på ett dörrhandtag, skitsnyggt.... >_<
Har fått för mig att typ en korg vävd av plastband ställd på hatthyllan kanske är nåt.

* tavla
i någon form för väggsnutten mellan badrumsdörren och ingången till vardagsrummet. Gärna rött även här. Eller en egenmålad bild..funderar på t ex Ulquiorra från Bleach.
Hm.

Samt montera upp mina teak-och-opalglas-lampetter, också de från Tradera.


VARDAGSRUM


* bokskåp

För nu är jag less på bananlådorna på golvet.

Something along the lines of skåpen hos Baazar, som detta.
Fast jag vill ha ett vitt för annars blir det för rörigt i vardagsrummet-alla andra möbler är vita utom sideboardet.

Och sen hänga en sån där snygg tofs på handtaget. Kanske tapetsera insidan med nån svindyr tapet...

Fråga: tycker inte en kinesisk möbelsnickare att det är lite...skumt med vita möbler? Cultural connotations n all that.

* persiennen

Måste fixas. Av de fyra trådarna man drar i för att höja/sänka den sitter en utanför hålet den skall komma igenom. Begriper inte hur man har lyckats med det. O_o

Inga kommentarer: