19 oktober 2008

morgonfunderingar

nu spelas: inte ett jota

Två saker jag låg och tänkte på innan jag gick up imorse:


Att det för det första är alldeles för lite program om mumier med Bob Brier(läs: inga alls och så har det varit i ett gäng år nu)och för lite Forensic Detectives på Discovery. Finns verkligen inte ett skit som intresserar mig på den kanalen längre. Jag menar Discovery mix nu, mind you.

Jag saknar Susan Rae!

Det fanns en annan dam som också gjorde berättarröst för Forensic Detectives och FBI Files, hennes namn minns jag inte nu men har för mig att hon snarare hade Yorkshiredialekt, dock lika skön som Susans skotska.

Följdtanke: Insåg att jag glömt bort vad det roliga ämnet hette man sprayar på ytor man tror kan innnehålla blodspår och sen belyser med UV-ljus.

Svar: Luminol.

Inga kommentarer: