23 juli 2005

feberdrömmar

nu spelas: Yume no Tamago från RahXephon

Vilken helvetes kass natt.

Hade huvudvärk igår kväll som inte ville ge sig så jag tar en Magnecyl som visserligen hjälper men i takt med att smärtan avtar så piggnar jag till på det där 12-espresso-på-raken-sättet där kroppen är trött men mentalt är jag hur vaken som helst och det blir bara värre. Hade ju kunnat ta det om det hade varit vilken dag som helst idag men såklart ska jag ge mig ut och åka bil i en åtta timmar. Tack som fan.
Lägger mig hursomhelst vid kvart i tre med förhoppningen om lite vila. Den uteblir, istället ligger jag och tänker på skor(!) i flera timmar alltmedan kattsen har jaga småkryp-festival, spyr under köksbordet och röjer. :/
Måste ha somnat till något lite ändå för jag drömmer sen om hur jag tar mig vid stationen hemma för att ta ett tåg, medan jag väntar på att det ska gå ska jag ta på mig mina gamla Nikeskor, de står i väntsalen men upptäcker att en spindel vävt nät tvärs över hela hålet man sticker foten i på högerskon. No way att jag tar bort den, det går inte.
Hur det var så kommer bästisen P och efter en stund ser jag att hon tagit upp/bort spindeln, som nu är ca 5-10 centimeter längre än hennes hand och ser ut i färgen som undersidan på en krabba med orange delar och gröna ben. Sen tar hon och sular spindeln över hela salen och jag flyttar på mig och kryper ihop för att den inte ska landa på mig men den går liksom i småbitar av kastet så det faller delar här och där. Äckel och panik. Får en bit på foten och där klibbar tårna ihop och det fräter.

Det är mera sen men det där minns jag tydligast. Hon tog bort spindeln för att hjälpa men jag förstår inte varför hon slängde den på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meh ... vad hemskt :D

*klappa på axeln*

sparris sa...

Slappare än väntat faktiskt. (y)

Och tack, Ugge-san...