06 juli 2005

fejk

nu spelas: Basement Jaxx~Romeo(som jag vaknade med i huvudet, detta är enda sättet att bli av med den)

H&M har nån slags t-shirts som ska låtsas vara vintage bandtröjor från anno dazumal, gillar inte den grejen alls egentligen, var man inte där ska man inte utge sig för att ha varit heller. Känns lika kasst som de här designerpunkgrejorna som flög runt båda varven punk varit inne. Å andra sidan var de svarta med diskret Led Zep-tryck som kändes ganska lågmält egentligen...loggan var jättefin. Urblekt.

Nåja, fanns inte i min storlek där jag såg dem iallafall.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Fan, jag hittade inte de där tröjorna på HM i Uppsala. Och jag som hade tänkt köpa en Led Zep-tröja, bänka mig framför The Song Remains the Same i kväll och låtsas att jag var 30 år äldre...

Men nog måste man kunna ha en tröja med ett gammalt band på utan att ha varit där? Man kan väl gilla bandet ändå, väl? Men visst, när det blir massproducerat identitetsskapande, eller nått sånt, blir det lite skevt kanske.

sparris sa...

Iofs tror jag det var tjejtröjor, men det kanske hade kvittat för dig, tänkte på storleken. :) Bland Divided-sortimentet iaf.

Daniel sa...

Jaha... näe, storleken hade nog inte varit nått problem, men passformen vet man aldrig med. Fast tjejavdelnigen vågar jag knappt gå in på ändå. :P

sparris sa...

jamen du är ju där för att köpa tröja åt tjejen ;)

Daniel sa...

Naturligtvis... åt "tjejen". :D