07 juli 2005

sommarfejset à la sparris

nu spelas: Kiss me från Tsukuyomi Moon Phase best collection

Det har pratats här och där om hur man ser naturligt snygg ut i +30°. Jag kan inte påstå att jag direkt vrålsminkar mig, eller ens varje dag, det är jag alldeles för lat för. Underlagskräm använder jag aldrig. Puder möjligen lite runt ögonen för att jämna ut lite. Bara till fest har jag det överallt.

Nu de senaste dagarna har det blivit såhär iaf:

*Highlighter, Sebastian, under bryn och i inre ögonvrårna

*Svart eller brun mascara, Arcancil, de gör en som är tillräckligt tunn och blaskig för att inte totalkladda ihop mina tunna fransar

*Lite Revlon Skinlights på kindbenen, jag gillar glitter...

*Alternativt lite Labello Gold&Shine både på ögon, kinder och läppar. =)


Jag måste i princip alltid ha nån form av klafs på läpparna för att de inte ska flaga sönder och samman. Det bästa och mest basic är Lucky Lips, ett riktigt fjortislypsyl med godisdoft och lite lite färg. Varning dock för t ex kiwi som verkligen ger läpparna en anstrykning av grönt.. 15 kr på t ex Lindex.
Varma sommardagar som denna kan det också vara bra att ta till mitt gloss från Yves Rocher som liksom "kyler" läpparna. Jätteskönt.

Inga kommentarer: