10 juli 2005

Parklife

Vaknade tio över åtta idag för tredje dagen i rad, det börjar gå mig på nerverna med denna värme. Jag är den sortens person som tycker livet blir mycket jobbigt om temperaturen kryper över 25°-strecket och när det bara hade gått lite över två timmar efter alla morgonrutiner flydde jag med S(som jag misstänker är likadan plus dessutom toksnuvig) till parken på andra sidan gatan efter en snabb räd till ICA efter en Piggelin.

Man köper Piggelin alltför sällan.

Sen spenderade vi mellan två och tre timmar i skuggan på en filt. Så pass tidigt på dagen var det rätt stillsamt, mammor med barn och solande tjejer. Och vilken befrielse det var! Plötsligt gick det att andas utan att det kändes som varm bomull över ansiktet-en känsla jag avskyr. Kan inte sova om jag andas "returluft" eller ens får näsvingen lite tilltryckt av kudden. Läste ut förra numret av Manga Mania med starten på School Rumble...verkade väl inte störtfestlig men jag ger den lite mer tid.

Runt två gick vi in igen, jag totade ihop en lunch till mig på gårdagens linsjox och turkisk yoghurt med valnötter/aprikoser/honung till efterrätt. Tvättade lite bl a min gröna linnekjol från H&M som jag inte tvättat förut...hoppas den höll sig.

Sen ut igen på filt, på baksidan av huset. Ramses fick kuta fritt runt nu, säkert väldigt roligt för honom.

Inga kommentarer: