04 juli 2005

tveksam

nu spelas: Hayashibara Megumi~Tamashii no Rufuran

Vet inte hur vi kom att prata om parfym men jag var över hos päronen på lite middag och efteråt visade mamma ett prov hon fått på Carmen, vårt lokala parfymeri. Det var något från Clarins, Par Amour om jag inte minns fel. Det var två små ampuller, en röd och en rosa och man fick känslan av att det var nåt mamma/dotter-tänk där. Den röda som jag förmodar var den "vuxna" versionen luktade mest gammalt tråk, den rosa "dotter"-ampullen hade en rätt ren och fräsch rosendoft jag egentligen gillade lite men det här "vi har samma parfym"-konceptet får mig bara att tänka på det värsta i Yves Rochers eller La Redoutes marknadsföring med en massa lättuggade budskap om "det underbara bandet mellan mor och dotter" eller nåt.

Ruggigt ju.

Inga kommentarer: