12 juli 2005

värmeslag

nu spelas: Martha & the Vandellas~Heatwave

Idag är det faktiskt varmare i parken än hemma men luften där rör sig iallafall. Även om fukt stiger som moln ur gräset. Väderwidgeten visar 32°, årets hittills vidrigaste dag? kände mig seg och slö i huvudet när jag gick hem för att göra lunch.

Läste drygt 120 sidor i Brick Lane, den blir bättre och bättre med allt det outtalade, antydda.

Vad i helskotta ska jag ta mig till med resten av dagen? :O Hur ska jag palla med att handla? Har inte direkt råvaror så det flödar över hemma.

Den skumma gubben som suttit på en bänk var där idag också. Tror han glor på tjejer i bikini och försöker vara diskret genom att sitta på avstånd. Creeps me out is what it does. Känns som om han tittar på mig varje gång jag kollat ifall han gått eller ej, trots att jag är fullt påklädd(albylvit och solkänslig som jag är).

Inga kommentarer: