11 januari 2006

hjälp önskas

Den tjugofjärde ska jag gå på en släktings begravning. Det är inte nödvändigt att bära svart utan andra sobra, mörka färger går också bra.
Nu är det så att jag knappt har någonting alls att ta på mig som skulle kunna funka i såna sammanhang så lite shopping kommer tarvas. Jag behöver råd!
Vad tar man på sig som inte är tokformellt men inte t-shirtsjavigt?
Jag har ingen damig eller vuxen stil i vanliga fall och hatar att vara uppklädd, känner mig mest tantig då.

Alla förslag mottages tacksamt. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte vill ha helsvart kanske du kan prova med en mörkblå skjorta/blus/top och ett par byxor till det?

PGW sa...

Jag är stor fan av stickade enfärgade tröjor, svarta sådana kan man kombinera med vad som helst, eller inte kombinera så mycket alls på begravning. Lammull, säger jag bara, varmt och skönt. Kyrkor är kalla.