20 januari 2006

morning star


Det finns en rökelse jag fick en gång för över tio år sedan av en kompis som köpte den utomlands. Doften var fantastisk och tycktes inte mattas av trots att jag hade den så länge. Jag har letat i flera år efter den, men bara funnit den utomlands på nätet. Tills i veckan då jag plötsligt ramlade över Juno Bokhandels webshop. Info på sidan avslöjade att butiken låg på Skånegatan i Stockholm och att det alltså bara var att knalla dit vid tillfälle.

Vilket jag raskt gjorde såklart.

Rökelsen heter Morning Star och är japansk. Den kommer i paket om 50 eller 200 stickor och så får man en fin liten hållare av porslin med varje förpackning. På Juno tog de 59 kr för 50-packen. Jag är lycklig.
Tycker du det minsta om rökelse kan jag verkligen rekommendera att du provar, det är väldigt hög kvalitet(pinnarna är enbart rökelse, ingen sticka i mitten som ger dålig rök) och de håller doften i all evighet.
Den jag fick för länge sen var jasmin, nu köpte jag patchouli och sandelträ, jag föredrar de lite klassiska dofterna på rökelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade du bara sagt något kunde jag gjort dig lycklig för länge sedan. Vi har fullt av sådana i tjumtjumaffären här i stan. :)