11 januari 2006

lycklig?

nu spelas: Sakurairo maukoro/Floating cherry blossoms~Nakashima Mika(från Music)

Det damp ner ett reklam-mail från tidningen Hennes i förmiddags där de bl a ville att man skulle fylla i deras enkät om lycka(vilket jag snällt gjorde-trots detta skickade de samma mail två gånger till inom en halvtimme).

Det förvånade mig lite att inte alternativet "en partner" fanns med under första frågan som löd:
Vad skulle göra DIG lyckligare?

Tycker nog att fler olika alternativ kunde funnits med.

Gradera sin lycka är ju också väldigt svårt-vad menas med en etta? En tia? Skalan blir ju rätt olika om an ger tio värdet "har allt jag kan önska mig och lite till" enligt traditionell västerländsk måttstock, eller "nirvana". Det är väldigt olika saker för mig.

Jag satte en åtta ändå. :)


Misuzu från Air. Hennes liv blev varken långt eller lyckligt men det är en vacker bild. Från rpgc.

Inga kommentarer: