03 januari 2006

Kokoro Library + Suzuka

nu spelas: Itsumo nando demo~Kimura Youmi(slutlåten från Spirited Away)

Kokoro Library var en-trodde jag-lagom serie med lagom drama rakt igenom. Jag hade fel, delvis. Det drar ihop sig framåt ep 10 och såhär efteråt framstår det som något jag uppskattar bättre än jag hade trott. Främst p g a berättelsen om systrarnas pappa.
Musiken är förstås fantastisk, oavsett.

Suzuka börjar också dra sig mot sitt slut med endast två episoder kvar att se. Jag kan väl tycka att de kunde ha klarat sig på hälften av de 26 delarna men jag antar att de följer mangan(som jag inte läst), ändå finner jag mig längta efter nästa del. Mycket på grund av de sympatiska karaktärerna. Och för att jag vill se Akitsuki sparka skiten(bildligt, då) ur löparesset Emerson.

Akitsuki Yamato.

Inga kommentarer: