02 november 2006

det är vinter

Såklart hade jag rätt i mina onda aningar om SL igår...
Trots kollande av tågavgångar och inställda bussar sen igår kväll så lyckades det inte att ta sig till skolan, eller rättare sagt efter över en halvtimme vid busshållplatsen sista sträckan gav jag upp innan tårna trillade av.

Hela tågdelen av resan förflöt utan större probs, jag mötte en klasskompis vid bussen som visserligen just missat 9-bussen eller om han ev sa att det inte kommit nån... Hursomhelst, han pilade iväg för att ta ut pengar och bad mig vänta. DÅ kom det förstås en buss. Solidarisk som jag var stod jag kvar, jag trodde ju att det skulle komma en ordinarie om 5 minuter. Det gjorde det inte.

Nästa buss en kvart senare dök inte heller upp. Gick lätt irriterad därifrån.

Tog en klipptid när jag ändå var i stan. Hon klippte inte nog kort. :S
Funderar på om jag ska fixa det själv eller gå till en annan frisör. *snål*

Köpte iallafall en mjuk topp på Indiska med fladdermusärm att ha över andra tröjor. Nu väntar jag på att teet ska dra färdigt. Attans, kunde ju köpt nytt Brunkullablandning...

Inga kommentarer: