22 november 2006

har ingen aning om vad jag ska titulera inlägget, så...

nu spelas: Yilang yilang av några damer från Shanghai som kallar sig Cold Fairyland. Ännu ett lyckat fynd.

Gick direkt från Broken Sword på Legend of Kay i förrgår. Plattform är nog min största gaming-passion.
Det här spelet har ett och annat som skvallrar om att man kikat en del på Jak & Daxter, och det är ju inte helt fel. Det liret har jag spelat igenom fyra eller fem gånger och nästan maninskt jagat varje liten sak man kunde samla på sig. Kan nog säga att det tillsammans med Ratchet & Clank är mina favoritspel i genren.Synd att 2 och 3 i serien ändrade karaktär så.

Dessutom är musiken väldigt mysig och tjusig i LoK, orientaliskt(som i Kina) inspirerade grejer som sätter sig som klister på hjärnan.
Kanske att jag kan gnälla på att jag tycker karaktären rör sig aningen för snabbt och att det stör mig att man inte kan göra annat med kameran än att zooma, det går knappt att lyfta blicken s a s.

Inga kommentarer: