11 november 2006

new boots and...coat

nu spelas: Will~Lisa

Igår fick jag en kappa av mina föräldrar. Det känns lite konstigt.

Var med mamma i Kista Galleria för ett tag sen och bara sa i förbifarten att jag ibland tänkt att det vore bra med en vanlig kappa som komplement till den vinterjacka jag har(en grön/grå anorakliknande sak med luva och 100 fickor och grejer) för att den jackan inte passar till mer "eleganta", mindre slackerbetonade kläder.

Plötsligt sprang vi runt hela gallerian för att se om det fanns nån kappa. Bara sådär.

Har inte riktigt vant mig vid den här givmildheten. Mina föräldrar var aldrig några curlingföräldrar, de stack aldrig åt mig pengar bara sådär, jag betalade hemma så fort jag började jobba extra i nian etc etc. Men visst är jag tacksam.

Vi hittade ingen kappa då men jag fortsatte leta men den enda som föll i smaken var en vanlig svart från Hennes som vi först ratat för mamma tyckte den var lite för liten(fanns bara i en enda stl i Kista). Allt annat jag såg senare var antingen just fritidsbetonat med luva å shit, duffelstukat eller täckjackor.
Men jag fastnade för den där kappan och i förrgår la jag undan en att hämta ut igår för jag ville prata med päronen innan jag bara tjackade nåt så dyrt och krävde att de skulle betala. Men visst var det ok.

Jag tog en fin offwhite halsduk med silvertrådar och små pärlor också för egna pengar.

:$

Inga kommentarer: