07 november 2006

snabb i vändningarna

nu spelas: Brand New Morning~Mizuhashi Mai[Kamisama Kazoku OP)

Apropå AIR-musik så lyssnade jag på en skiva med Key + Riya(hm...Lia, Riya...) häromdagen, albumet Love Song, en rätt helgjutet mysig platta med luftig, atmosfärisk musik. jag låg på min säng och var sådär lite halvt om halvt vaken, ett tillstånd som på nåt vis gör att man tar in musik bättre.
Hursomhelst, plötsligt kommer låten Hyaku nen no natsu (som jag t o m märkt i iTunes på ett sätt jag gör med låtar jag gillar extra mycket) och då faller bitarna på plats; var man kan höra bakgrundsplinkeplonket, och hur lik refrängen är en viss annan låt. Hmm...samma kompositör(Shinji Orito?)...en titel som påminner om AIR..

Det är förstås kanon(no pun intended)låten Natsukage i annan kostym...från ett parallellt universum. Hur kunde jag missa det så länge? o.o

Brand New Morning, årets kanske catchigaste refräng.

Inga kommentarer: