07 november 2006

sparris' Grand anime OST topplista #2

nu spelas: Natsukage~Key + Lia(Natsukage nostalgia)

Idag tänkte jag ta upp soundtracket till Kokoro Library, en liten serie från 2001. Låt inte det låga betyget avskräcka dig, slår man på "mysserie" i ett lexikon kommer Kokoro Library upp.
Har nästan lyssnat sönder det här albumet.

KOKORO LIBRARY OST


kompositör: Hogari Hisaaki
OP(Beagle); ED(Tsuki wa miteru): Yasuko Yamano





Nästan all musik på skivan är akustisk, inga keyboards. Iallafall låter det inte så. Piano, gitarr, stråkar, olika sorters flöjt. Ett lite säreget sound och ett som jag fastnade för utan att ens ha sett serien.
Ofta är det så, jag får tag i soundtracket innan själva animen.
Många stycken har en väldigt stark om inte melodi så karaktär skulle man väl kunna säga. Pizzicaton, små skumma ljud i kanten. Det är inte mycket jag hört som har en sån egen känsla. Gaah, så svårt att beskriva utan att kunna ge smakprov!
Favoriter:
* Mado ni utsuru himawari(Sunflower reflected in a window)
* Kaze no tsuyokatta hi(the windy day)
* Ima no watashi ni dekiru koto(What I can do now)
* Kiseki ga okoru basho(The place where miracles happen)

Hela serien finns på youtube än så länge iallafall. men se upp, någon har lagt upp en osubbad version. Välj den här istället. :)

Tror banne mig jag sätter mig själv och tittar nu.

Inga kommentarer: