20 oktober 2006

lite nytändning...kanske


Har tappat lite sugen med skola och datoreri...dels för att det var så svårt med programmering och dels för att jag inte gjort nåt vettigt på fyra månader. jag vill ha ett riktigt jobb med riktig lön! Nu!
Men så igår fick jag i uppdrag att installera Ubuntu på en testmaskin på kommunen och det efterföljande pillrandet och googlandet och läsandet har gjort att jag fått lust att

* uppgradera min egen laptop till Dapper och fixa en windowspartition jag kommer ihåg lösenordet till

*skaffa en egen server och brandvägg jag kan mecka med

och- på grund av att min handledare också är fotograf-

*skaffa ett digitalt kamerahus och ta mig i kragen och börja plåta igen.

Vi får väl se hur det går med det här. Tänkte fixa det här med uppgraderingarna tills skolan börjar igen iaf.

3 kommentarer:

Annika sa...

Kamera! Tjoho! Kan man få se lite bilder då tro? :)

sparris sa...

Om det blir så blir det garanterat bilder. :)

Tänkte starta en fotoblogg isåfall.

Annika sa...

Spännande!

Jag pillar in mina - inte på något som helst sett fotografmässiga bilder - i min vanliga blogg jag. Tycker för tillfället det är riktigt roligt att fotografera sen jag köpte mig en digitalkamera i somras och en vanlig kamera i vintras efter flera års avsaknad. Och trots att digitalkameran är betydligt sämre än min systemkamera så är det den som har berett mig allra mest nöje.