20 oktober 2006

taiyou no uta-a song to the sun

nu spelas: girl with power~Yoko kanno(Arjuna OST 2)

trailer för Taiyou...

Nästa gång jag gav mig på det här med japanska dramaserier blev det två; Taiyou no Uta och Kekkon Dekinai Otoko.

Avslutade den förstnämnda först trots att jag påbörjade den andra en del veckor innan. Dels fick jag lite "vill inte det ska ta slut"-ågren av KDO, dels var TnU lite...inte dålig, bara mindre fängslande.

Tyckte fotot var kornigare och lite...råddigare också. Om man nu ska vara petig.

Huvudpersonen Kaoru Amane har en dröm och det är att få spela och sjunga sina egna låtar och att världen ska få höra dem. Trist nog har hon XP-en sjukdom(nej inte operativet även om jag kan hålla med om att det också är rätt jobbigt ;D ) som gör att huden inte pallar ultraviolett strålning så hon får vara vaken på nätterna istället, eller bära en dräkt som får henne att se ut som om hon ska ut och ta bort lite miljöfarligt avfall. Samma skådespelerska hade huvudrollen i One litre of tears som jag inte sett men förstått att temat var liknande, en historia om någon med en obotlig sjukdom. Kleenex har sponsrat(kidding).

Hon möter hursomhelst en kille och tycke uppstår men det är högvis med komplikationer bl a killens ex(eller, vet inte om de var såpass involverade) som nu är känd sångerska men har det jobbigt för hon inte kan skriva en uppföljare till sin debutsingel, en enorm hit. Kudos till manusförfattaren här som inte gjorde henne till en total subba utan en människa. En riktigt bra roll och nog den jag föll mest för.

En rolig grej var att den festligaste killen från filmen Shall We Dansu? var med på ett hörn som den manliga huvudrollens arbetsgivare på strandhaket mittöver från Kaorus hus.

Nåväl, man vet ungefär vad som kommer hända från början men vägen dit är hyfsat underhållande men inget jag skulle se om. Tror jag. Introlåten däremot snurrar fortfarande i högtalarna varje dag i casa sparris- Shibasaki Kous Invitation:

Inga kommentarer: