17 oktober 2006

parasite surprise

Hoppas du inte fikar medan du läser detta. Eller att du inte är känslig.

Hemmma över lunchen i vanlig ordning hade någon katt -jag misstänker en av de små- bjuppat på en spya på hallgolvet. Den var skär med nudlar i, iallafall var det så det såg ut. Det var naturligtvis inälvsmaskar, en 4-5 stycken tunna bleka saker. Petade lite i dem med en tandpetare och svepte sedan upp hela rasket med hushållspapper men jag slängde det inte direkt utan lade det hela på toalocket medan jag pysslade med annat en stund. Panikringde till veterinären och sånt. Drontal är tydligen the shit i de här lägena.

Eftersom jag aldrig sett mask live förr måste de ju såklart kollas in. :)

En stund senare tittade jag närmre på papperet och då rörde de sig lite. Jag spolade snabbt ner dem i toan och gick tillbaks till jobbet...

Inga kommentarer: