27 oktober 2006

rant

nu spelas: Second Flight(I've remix)~KOTOKO. Min mobilsignal f ö.

Idag var det alltså sista praktikdan och det hade väl varit bättre om jag inte fått en uppgift jag helst hade velat ha längre tid till igår eftermiddag. Oh well.

Jag måste verkligen göra nåt åt min 'chefsfobi' och känslan att jag är bevakad och påpassad hela tiden. :S
Annars blir ett arbetsliv ett helvete i längden.
Iofs kanske det inte är så konstigt att jag har den med tanke på att jag haft tre riktiga galningar till chef innan jag började plugga. Tre på rad. Och innan du tänker "heh, det är säkert hon som har samarbetssvårigheter och auktoritetsproblem":

En bra chef får inte varenda anställd under sig att börja gräla med en så hela huset skakar.
En bra chef stuvar inte om schemat så deltidsanställda helt plötsligt inte får några timmar för att de inte ens vet att de är fast anställda.
En bra chef talar inte illa om de anställda inför andra anställda.
En bra chef sabbar inte med vilje andras familjeliv.
En bra chef får inte folk att börja gråta eller håller sig med favoriter.
Och slutligen-en bra chef sparkar inte folk utan grund för att sedan själv gå och göra exakt det den avskedade anklagats för.


Nuff said. Nu är jag ledig t o m torsdag och planerar slappande deluxe. :)

Inga kommentarer: