13 oktober 2006

massugu ni ikou


nu spelas: ∞À-Nendo no Hoshi~Kotoko(Glass no nabikaze)

Massugu ni ikou eller Let's walk straight är en serie i fyra delar om en hund och hur han ser världen och sin matte. Väl så trevliga premisser men jag fann mig själv alternera mellan uttråkad och irriterad mest hela tiden. Avsnittens plot är tillräcklig för ungefär fem inuter, men varje episod är på standardlängden 22-24 minuter. Huvudpersonen Mametarous röst känns fel och jag skulle retat ihjäl mig på den om jag varit tvungen att konversera med honom. Hans tjej Hanako, en vit rashund, är dummare än tåget. Mattes ansikte pryds med fräknar som ser ut som riktigt dålig acne.

En ljuspunkt var de fina akvarelliga bakgrunderna, påminnande om äldre anime. Bortsett från det var det här en serie jag helt klart hade kunnat hoppa över om jag nu inte varit av sorten "måsteseklart detjagpåbörjatomdetsåtatlivet av mig". Gäsp.

Inga kommentarer: