05 augusti 2005

4 frågor

En fredagsfyra som intresserade mig hittade jag genom Nippertippan(i sin tur genom Anna). Bra, personliga bloggar båda två. Here goes:

1. Tycker du det är lätt eller svårt att handla kläder?

Lätt om jag inte är ute efter något särskilt, inihelvete svårt om jag behöver köpa något speciellt.. Det är samma syndrom som att det finns massor av kul när man inga pengar har och när lönen kommer är allt i affärerna trist.
Måste vara på bra humör också.

2. Var brukar du handla kläder?

Jag är nog en utpräglad high street-person, jag tycks inte finna saker jag gillar i de där udda, originella butikerna. Sen känner jag mig sällan bekväm i tokhippa småbutiker.
Och så har jag en spärr mot att betala vad jag tycker är för mycket för kläder. Tyvärr. Har varit utan reda pengar så länge att det bara inte funkar att lägga flera tusen på ett enstaka plagg. Försöker så gott det går att klä mig personligt ändå.

3. Vilket är ditt favoritplagg?

Just nu är det kjolar. Fick ett ryck i våras och köpte tre på raken, alla gröna(nähä ;) )som jag är jättenöjd med. Och så har jag en fäbless för skor man bara stoppar fötterna i, sandaler, tofflor and the like.

4. Har du någon gång haft planer på att sy egna kläder?

Ja, ibland. När jag blir förbannad på att affärernas utbud bara tycks vara ägnat vidjor. När allt är fult. När jag inget hittat till en fest. Eller bara fått en idé.
Dessvärre kan jag inte särskilt bra(läs= inte alls).

Inga kommentarer: