09 augusti 2005

estetisk rensning

Tog mig tid att gå igenom badrumsskåp och sminkväska idag. Så mycket jox!

En Nouba-ögonkugga i en färg jag skulle kunna tippa heter "electric violet" eller liknande, läppstift från Body Shop i nån sorts Old Gold-färg, andra krossade ögonskuggor, sjutton andra läppstiftprover, alla i helt fel färger. varför har jag sparat detta?

Gamla läbbiga nagellack från anno dazumal.



Så, nu skulle jag behöva en bra billig kajalpenna eller två, en brun och en grå, nya mascaror utan massa build-upeffekt och en brun eller grå ögonskugga, ganska mörk att lägga närmast fransarna. Alla tips emottages tacksamt.

2 kommentarer:

helena sa...

Ska det vara billigt så funkar HMs skuggor helt ok. Kostar ca en tjuga st.
För runt 90kr får du en skugga från Max Factors Earth spirit, de är mina budget favvisar bland ögonskuggor.

Kolla in Maybellines mascara som är rosa med grön "kork". Den är helt basic och bra på att plocka upp alla småfransar.

Sen kan du väl roa mig med att rapportera om vilka inköp det blev :)

Vi på Kantarellen sa...

Jag har en ask från Isadora med en beige ögonskugga och tre nyanser brunt. Classic Brown nr 20. Jag har en av de bruna närmast ögonfransarna. Verkligen skitbra!