02 augusti 2005

stilpolisen

nu spelas: Spring Night Love Song-Chinese version(som jag tror blir Shun Shu Jouka) från CardCaptor Sakura

Just det, såg ett program häromdan med två brittiska damer som skulle ge tips och råd om hur man ska klä sig för att se så bra ut som möjligt=klä bort stor rumpa och liknande.

Satt mest och retade upp mig, mest på hur dryga de var, mot varann och folk de högg på gatan för att fråga ut om vilken kroppsdel de var minst nöjd med. Att bara vräka ur sig hur gräsliga någons skor är känns väldigt onödigt.

Samt att det inte blir så trovärdigt att prata om sin enorma häck när man är hur smal som helst. Dessutom gick alla tips mest ut på att se så sexig ut som möjligt. Är det vad folk vill? Är det så i England? "Ja! Jag vill vara ett objekt, annars är jag ingen riktig kvinna!" Cosmopolitan-mentalitet. X_X

3 kommentarer:

Anonym sa...

England lider av utseendehysteri. Tur vi är förskonade från sånt här i Sverige.

Anonym sa...

själv älskar jag trinny o co fast visst är de taskiga ibland - men de är dukitiga stylister också - tänk på att det stackars objektet får köpa nya kläder för 2500....pund!!! :)

sparris sa...

O_o Det var inte lite.