18 augusti 2005

lycklig jakt

nu spelas: Kingyo Hanabi(goldfish fireworks)~Otsuka Ai

Efter uppropet den efterlängtade shoppingen. Först av allt bytte jag mina Havaianas till rätt storlek och till röda i ett anfall av...nåt. Strosade sedan längs med Götgatan bort mot Slussen, tittade i skyltfönster och drack yoghurt.

Första stoppet H&M, en billig mörkgrå kajal som var precis lagom mjuk och tre gröna toppar som jag provade och alla passade. Inte dåligt. Ett vanligt linne, en t-shirt med lite vidare hals och grått tryck upp mot axeln och en rolig skjorta/blus utan ärm med axelklaffar och dragsko med långa band i nederkanten. Jag kommer snart bort i skogspartier om jag inte köper lite andra färger på plaggen. Visserligen fanns det orange linnen i samma modell men inget i min storlek.

Råkade gå med i Greenpeace ute på gatan strax efteråt också. :D

På den lilla shopen på St Paulsgatan där de har nästan enbart Hello Kitty-grejer såg jag fina väskor och ärtiga små espressokoppar i en färg emellan kaffe-med-mjölk och kola med brunt tryck med Kitty. hade varit fantastiska om jag a) druckit kaffe i någon utsträckning och b) ägt en espressomaskin.

Helst en Francis:

Dock kanske inte kycklinggul...

1 kommentar:

sparris sa...

Kanske det kanske. =)