05 augusti 2005

småshoppat lite

nu spelas: Furusato~Tsuji Nozomo

Har haft en mycket trevlig dag på stan med moderskapet. Drällde lite på Lagerhaus medan jag väntade på att hon skulle komma från sitt ayur veda-återbesök. De hade jättefina mossgröna glasvaser i nån slags flaskmodell med vid botten och tygväskor som var vändbara i fina tyger. Ångrar lite att jag inte köpte en sån, 129 kr. Men man kan ju gå tillbaka.

Vi gick ut till Blå Porten för lunch, det var trevligt, träffade en arbetskamrat jag inte sett på länge också. På vägen tillbaks in till stan började det tyvärr störtregna, hade jag inte haft mitt nya paraply hade jag gått att vrida ur som en wettextrasa... :O Det regnade så hårt att grus och jord från allén på Strandvägen stänkte mig upp till knäna. Fick rusa in på en mack och blaska av mig på toan.

Vi kollade in Zara och lite annat men sen blev mamma trött plus att hennes hallux valgus gjorde ont.
Försökte leta toppar men inget kändes kul. Vi skiljdes åt och jag sprang vidare till Indiska(hallå! dags att uppdatera er sajt kanske?) och köpte en beige-khaki skjortklänning med blommönster i brunrött och olika gröna nyanser. Lagom smakfull. ;)
Tidigare i veckan hade jag sett jeans med nån sorts blomgrejs neråt benet på Lindex hemma men i stan syntes de inte till. Skumt. Hade åtminstone velat prova ett par.

Inga kommentarer: