25 augusti 2005

command line bog

nu spelas ingenting...ah ljuva tystnad


Succédag från första början idag...glömde musik till walkman:en och en nätsladd till lappen...ingen mjosick på tåget och datorn dog efter halva lektionen...jag trodde jag laddat batteriet fullt?

Ubuntu installerat iaf! Lätt var det också. Mindre lätt var att få rätsida på alla(som ändå ännu bara är en bråkdel misstänker jag) kommandon som behövdes för att göra alla uppgifter. har setat hemma nu i över tåv timmar på sängen och bara skapat filer, flyttat filer, kopierat filer, tagit bort filer, tagit bort mappar...ja du fattar.

Funkar ibland, ibland inte. Jag behöver en massa mer vägledning...

Plus en ryggsäck att bära datorn i insåg jag hastigt när det plötsligt sköljde ner regn över bussen upp till skolan. Inte nog med att den är oskyddad, den var mord att bära i en axelväska också. :/

Datorryggsäckar är inte tjusiga. Och dyra!

Dagens shopping: ett hekto jasminte från Théhuset på Kungsgatan.

Inga kommentarer: