12 augusti 2005

...

nu spelas: Sakura Sou~Gackt(från Love Letter)

Det värsta som finns är att inte bli behandlad med respekt.

Tyvärr tycks det hända dem runt omkring mig nu; P som man försöker dribbla bort från jobbet hon gillar och är bra på men inte orkade med p g a underbemanning, S som fick veta via mail(!) att hans kompis han är inneboende hos lovat bort rummet till någon annan och att han måste flytta.

Lyckligtvis är min period av dåligt bemötande slut, men eftersom jag vet hur det känns blir jag dubbelt arg och ledsen när det gäller de mina. Varför verkar sånt här beteende bara bre ut sig mer och mer? Varfö är folk såna svin?

Hatar människor sig så till den grad att de bara behandlar andra som de behandlar sig själva? Är det egoism?

När det gäller företag är den kortsiktiga synen på personal och -vård så dum att man bara skakar på huvudet.

När ska nån begripa? Inser man inte hur ovärdigt det är att köra folk i botten och sen slänga bort dem, deras erfarenheter och kompetens?

Vad för slags vän underlåter att meddela nåt såpass viktigt som att man ev måste flytta in person?

Inga kommentarer: